26 maj 2019

I Kalmars äldsta källare

I fredagskväll fick jag en kraftig allergireaktion, blev alldeles röd och uppsvullen i ansiktet och ganska rejält uppstressad. Tack och lov så hann alla spår försvinna till lördag eftermiddag när det var dax att dra på sig finklänningen,

ta presenten under armen och 
gå på bröllopsfest. 
Rosenlundska källaren i Kalmar 
hade vi bjudits in till av de nygifta.
Det blev en härlig och fin kväll med såpbubblor, 
bubbel i glasen (ja, även mineralvatten räknas som bubbel) och 
maten var jättegod. En bit västerbottenostpaj, 
filé och tabboulehkroketter och  
en riktigt god Crème brûlée. Mums!
Runt midnatt gick maken och jag en liten sväng och kontaterade att staden ser annorlunda ut på natten än på dagen men minst
lika fin.
Till slut var det i alla fall dax att kamma ur festfrisyren och  
lägga huvudet på kudden. 
Några varv på en socka blev det men inte mer än så. 
Förra helgen klev jag snett och fick en svullen och öm fot, den här helgen blev det en kraftig allergireaktion. Nästa helg får bjuda till och inte ha några skador eller sjukdomar med sig, dock får den gäran ha lika vackra solnedgångar som den här.
Tack M och D för en toppenfin fest!

2 kommentarer:

  1. Så skönt att allergireaktionen la sig. Jag blev väldigt nyfiken på tabboulehkroketter. Hoppas att jag kan hitta något recept att göra liknande själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittar ett recpet, det var riktigt gott!

      Radera