4 maj 2019

Helvitt (och lite rosa)

Idag vaknade jag 5:55 av makens väckarklocka som han hade glömt att stänga av. Jag hade gärna vänt mig om och sovit en stund till men jag blev helt klarvaken när jag såg hur mycket det snöade.
Det vräkte ner och flingorna var både stora och kom riktigt tätt. 
Vi fick minst 15 cm snö på några timmar. 
Vi hade tänkt grilla i helgen men nej, det får vänta.
Det var skönt att kura inomhus, det tyckte både jag och  
Morris som vanligtvis gillar snö men idag var det nog för mycket och för blött även för honom.
Lite senare på dagen klarnade det upp lite och började töa. 

Förra helgens resestickning är helt klar. 
Ett par enkla sockor med flätresår. 
De är stickade från tån och uppåt med en häl med förkortade varv.
Garnet är från Kate Selene, det som blev över när jag stickat Thomasina-sockorna och en liten rest rosa från West Yorkshire Spinners. 
Perfekt resestickning och en välbehövlig färgklick denna helvita dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar