8 apr. 2019

Confetti - Hermione style

Att jag är ett Potterhead är nog ingen nyhet. Jag gillar böckerna mer än filmerna men filmerna har sina guldkorn förstås. Kanske är det någon som minns Hemiones randiga tröja i Harry Potter och Fenixorden? Den tröjan inspirerade mig att göra min egen variant, inte precis lik men nära nog.
Mönstret jag använt är Veera Välimäkis Confetti.
Garnet är Sidenvägen, det grå, och Mjuk regnbåge från Tant Kofta. Garnet är ljuvligt på alla sätt. Jag har lagt till ett klarrött garn, ett sockgarn, Malabrigo sock har jag för mig. 
Tröjan är A-linjeformad och rejält vid nertill och funkar för många kroppsformer och mönstret finns i storlek från XS till 3XL.
Halsringningen är inte så djup men ganska bred. Linnet jag har under tröjan syns lite grann.
Det här kan vara min allra skönaste tröja just nu. 
Ränder, älskar ränder!
Jag rekommenderar både mönstret, som är på engelska, och garnet å det varmaste. 
Nu har jag min egen Hermione-jumper och det blev minst tio poäng till Gryffindor.

2 kommentarer: