23 jan. 2019

Feathering the nest

Dani, med podden Little Bobbins knits, fick under förra året en liten baby och det inspirerade henne att reda sitt bo. Kanske bokstavligt men framförallt designmässigt, resultatet blev sockmönstret Feathering the nest.
Ett riktigt sött sockmönster där man lätt kan föreställa sig små grenar som byggs till ett bo. 
Mina sockor är stickade i mjukt handfärgat garn från A Homespun house, i färgen Saturday morning, och en liten rest nougatfärgat garn som fanns i restgarnskorgen. 
Merino/nylon ger mjuka och samtidigt hållbara sockor. 
Årets andra par sockor. Det kommer blir några till, det är jag ganska säker på. 
En sockstickning i handen lugnar kroppen och själen, i alla fall min kropp och min själ och det är jag glad för.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar