25 jan. 2019

Finträff och fulskarv

Vilken sorts fredag har du haft?
Jag började dagen med migrän men eftersom jag hade fikadate med två favoritmänniskor på eftermiddagen så fick det bli tabletter och järnvilja för att inte låta hjärnan förstöra dagen. Migränen slår nog tillbaka men jag fick några timmars frist i alla fall och det var bra. Vårt fikaställe har de godaste semlorna, värt ett besök bara för dem, men vännerna är bäst.
Lena hade med sin underbara bohuskoftestickning. Så mjuk och ljuvlig! 
Vi hade ett par härliga timmar tillsammans och när jag kom hem
kände jag mig glad och lätt. Tänk vilken energi det ger att umgås med bra människor! 
Viken var extra vacker med sitt tunna snötäcke och en försiktig is. 
Jag tröttnar aldrig på att se ut över viken och havet.

Inomhus hade Minerva hittat ett nytt ställe som hon genast paxade som sitt. 
Luna blev avundsjuk och letade förtvivlat efter en egen vrå i hyllan. 
Det gick inte lika bra att klämma in sig mellan pärmar som hon hoppats.
En bra fredag har nu kraschat i en garnolycka. 
Det är så tråkigt med fulskarvar i nystan, särskilt om det är en skarv där gråblått möter grönt, där det borde varit en långsam färgskiftning. Suck. Nu måsta jag leta fram det andra nystanet och i bästa fall kan jag skarva så att färgerna flyter i varandra, så som det ska göra men det blir nog inte mer stickat ikväll. Nåja, det gör inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar