20 nov. 2018

Kronan på verket

Det är fortsatt stillsamt här i huset vid havet men rita några streck och börja planera för saker som jag vill ska hinnas med innan jul kändes som en bra idé.
En sak för varje rand i halsduken. Det är tillräckligt många ränder för att få plats med det viktigaste. Först står: Sy julklänning. Tyget har jag redan hemma och om jag klipper till delarna en dag och syr en annan så borde den bli klar i tid. Den står ju ändå först på listan och december har inte ens börjat. 
Projekt Stressfri jul - här kommer jag! Med goda ambitioner!

Jag har gjort en spaning. En spaning bland mina egna saker.
Helt omedvetet (eller?) så har jag köpt saker (en liten samlarfigur och ett par skor) med en speciell detalj i sin logga. 
Jo då, de där prinsesskronorna dras jag till av någon anledning.
Igen och igen.



2 kommentarer:

  1. Vilken kul idé att göra listan mer visuell och inte bara skriva en lång lista utan begränsa sig. Jag har börjat på min lista men kanske tar efter dig och begränsar utrymmet jag också. 😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Begränsning har alltid inpirerat mig, mer än fritt utrymme, så Ja, testa! :)

      Radera