4 apr. 2018

Två timmar i en bilkö

Om man sitter två timmar i en stillastående bilkö hinner man sticka ganska mycket på en socka.
Jag och min bil har varit statister i en film och vår enda uppgift var att befinna oss i den där bilkön. Det var helt okej att sitta i bilen och sticka och lyssna på poddar under tiden som det filmades runt omkring. Det är inte alltid man kan nyttja tiden i en bilkö så väl.
Jag hoppas att självstyrande bilar blir allmänt förekommande under min livstid, då kan jag åka långt, sticka, äta godis och fundera på viktiga saker som sedan kan skrivas ner i en av alla mina fina skrivböcker. Drömma går ju. Kanske blir det verklighet. 
Igår var vår levande tavla alldeles rosa, 
idag var den mest grå och Blå Jungfrun har åkt på semester. Snart är isen borta och i morgon kanske dimman har lättat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar