28 apr. 2018

Impressionists shawl

Nu är den färdig, min Impressionistsjal.
Mönstret är gjort av Helen Stewart/Curious Handmade och det har kommit en ledtråd i veckan i fyra veckor.

Ska du verkligen sticka i rosa och gult, sa maken, det var ovanligt. Ja, det skulle jag. Det finns många fina konstverk målade av impressionister i just den färgskalan. Calude Monet, Pion Daeni, Camille Pissaro och Edgar Degas till exempel. 
De två enfärgade garnerna är Från Moods of colors, Best wishes from Devon, och det multifärgade garnet med silverstänk är från Limmo-Design.
Det blev en stor sjal, en riktigt lång halvmåneformad sjal. 
Mest räta varv och lite spets- och hålmönster. 
Jag tycker sjalen blev riktigt fin men är inte säker på att jag själv kommer använda den, den är inte riktigt min stil. 
Den kommer alldeles säkert hitta rätt axlar att värma och slingra sig runt. Det gör nästan alla sjalar. 
Och rosa och gult, ja det blev vårljuvt tillsammans. 
Ett roligt och relativt snabbstickat projekt. 
Nog syns impressionismen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar