19 apr. 2018

In i rotation

Redan igår kunde ni skymta den här klänningen på bild.
Ett Paapii-tyg jag haft på hyllan ett bra tag har äntligen blivit en klänning.
Mönstret är Onion 9004 (2070 för mindre storlekar) med en del modifieringar, t ex ringning och så har jag sytt fickor i sidorna. 
Skönaste sortens trikå, mjuk och stadig och den blir inte sladdrig efter några tvättar.
Som ni förstår kom den in i garderobsrotationen direkt. Då är det bra.
Jag har redan läst ut Husmoderns död och jag tycker ännu mer om den nu. Skarp, rolig, varierande, klok och intressant. Den lockade mig att googla ett par fotografer som nämndes och det jag såg var fascinerande spännande bilder. Att få veta lite mer om vem Sara är var som grädde på moset, så jag mosade i mig gräddmuffins när boken var utläst och tänkte på hennes text om det skamliga i att tycka om socker. Ja, det finns en del att fundera på.

Efter att ha klivit ut från bokvärlden satte jag mig på trappan och stickade lite. 
Det var varmt och fint idag igen. Man kan vänja sig. Fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar