1 juni 2017

Sorbus intermedia

En lång Sommarrev ligger nu på tork i sommarrummet. 
Bomullsgarnet jag använde, Essentials cotton dk från Rico design, och jag kom inte helt överens. Att sticka i helt stumma garner är inte helt nöjsamt för mig, jag föredrar lite spänstiga och följsamma garner. 
Färgglad och fin blev den i alla fall och av resterna från det här projektet och från Amoroussjalen ska jag virka rosor. 
Jag följer beskrivningen på Bautawitch hemsida. Lätta att göra och fina blir de. 
Fin är också Sorbus Intermedia, dvs oxeln, som blommar överdådigt just nu. 
Jag stannar till varje gång jag går förbi. 

Jag har tagit i lite mer än jag orkat idag så nu är det vila för både kropp och själ som gäller. 
Det är extra lätt att vila med det här för ögonen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar