11 juni 2017

Med stil

Nu har vi en brygga igen. En fin.
Den är bred och stadig och snart sitter några trappsteg fast längst ut. Maken har gjort ett bra jobb och jag hoppas att kommande högvatten och is kommer låta bryggan vara. Det har inte varit något badväder idag, grått och lite söndagslångtråkigttrist men även sådana dagar behövs ibland.
Minerva visar hur söndagslångtråkigttrist kan se ut. Hon är alltid så hjälpsam!

Stickade sjalar behöver förvaras med stil tycker jag och därför sydde jag en påse för just detta ändamål.
Restbitarna jag skrivit om tidigare räckte bland annat till den här påsen (resten visar jag en annan dag).
Den är ganska stor, tre sjalar gick lätt ner. 
Baksidan och botten är av linnetyg. Jag utgick från min beskrivning och ändrade måtten efter de restbitar jag hade att tillgå.

En av sjalarna som åkte direkt ner i sjalpåsen är den här, en Die Pfeilraupe.
En trekantig sjal med stora hål på ena sidan så det går att drapera den på olika sätt. 
Den är stickad i Visjögarn från Östergötlands ullspinneri och är mjuk och följsam. Jag hade två härvor, 600 meter, och när sjalen var klar hade jag bara en och en halv meter garn kvar. Perfekt! 
Nu hoppas jag att den här sjalen ska värma fina Susannes hals till hösten och vintern för både den och påsen är hos henne nu. ❤






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar