27 apr. 2017

Nöjdhetsbarometer

Idag har jag koncentrerat mig på avslut. Det är något särskilt tillfredsställande att avsluta en del saker, att göra färdigt, att bocka av på listan, att stänga. 
Det finns sjalar och så finns det Sjalar.  Det var mycket tillfredsställande att maska av och spänna ut den här. 
Halskragen stickad i Llama silk har varit en snabb och rolig stickning och den har sina finesser och förtjänster men den tävlar inte i samma klass som Sjalen vad det gäller min inre nöjdhetsbarometer. När det kommer till vilken jag själv kommer bära är det dock ett jämnare lopp. Kanske kommer ingen av dem att värma mig utan de kommer kanske slingra sig runt några andras halsar. 

Två avslutade projekt att bocka av på listan. Jag siktar på att avsluta minst ett till den här veckan. Wish me luck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar