23 nov. 2016

Med stillheten som gäst

Idag vaknade jag till en förtrollad värld.
Dimman låg kvar över viken hela förmiddagen och jag smög mig ut på slippriga stigar för att njuta, andas och ta några bilder. 
Det är något sällsamt med dimslöjor som dansar stilla över vattnet. 
När jag blundade kunde jag nästan höra musiken. 
Alldeles mjukt och stilla. 

Sakta, sakta fick solens strålar dimman att lätta, den smög helt lätt iväg. Jag stod kvar och tittade efter den en lång stund.
Det var länge sedan jag satt på trappan och drack te och stickade. Jag nöjde mig med att stå ute en stund med muggen i handen idag. 
Sticka, det fick jag göra inomhus. 
Open water cowl växer. Det är en väldigt rolig stickning och strukturmönstret är vackert.
Baksidan är minst lika fin som framsidan. 
Jag stickar i ullgarnet Erin, köpt på Fjällbo shop. Visst blir det fint?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar