14 nov. 2016

Konstnärliga byggen

Idag hade jag tänkt blogga om de gröna sockorna men eftersom det var strålande fint väder ute så kommer här bilder på min närmaste omvärld och på Westknits mysteriesjal Building blocks
Jag skrämde iväg sjöfåglarna när jag gick på bryggan. De lämnade vackra spår efter sig i det lugna vattnet. 
Bryggan är populär nästan alla tider på året. 
Sjalen, den stora sjalen, blev jag jättenöjd med. Den genomgick ju en större operation men klarade sig med bravur. Jag är så glad att jag fixade till det förargliga felet. 
Sjalen är stickad i fyra olika garner, alla med ca 400 m/100 gram. Easyknits Twinkle (turkos) och Friday studios isfärgade sockgarn (spräckligt) har båda lite silvertrådar inspunna. Det mörkblå är Sweet Georgia Tough love sock och det gröna är Plucky knitter Bello. Mindre än 100 gram per färg gick åt till storlek medium av sjalen på stickor 3.25 mm. 
Sjalen är 2.5 meter från spets till spets och ligger bra runt halsen. 

Vintern har nog bara varit på tillfälligt besök för idag har det töat ganska rejält.
Även om det var plusgrader så hade jag ingen lust att bada men någon har varit nere på badstegen, det syntes på spåren i snön. Kanske inte för att bada dock. 

Det finns så mycket att titta på, både långt bort och nära. 
Snökristaller, vilka fantastiska byggnationer de kan bli!
Jag kisade lite mot solen och njöt och tankade ljus.
I morgon kommer det sockbilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar