10 okt. 2016

Fina sidor

Ute fortsätter höstvindarna vina och jag stannar inomhus med tekopp och katt och nya färgglada sockor. 
Garnet är ljuvliga No fear speckles Softsock DK färgat av Moods of colors. Det är ett lite tjockare garn, helt underbart mjukt. Jag stickade på stickor 2,25 mm för att jag stickar löst och sockorna blev täta och fina. 
Inget mönster, bara en vanlig socka från tån och upp med en Fleegle-häl
Finsockor. 
Och en fintermos! Den är köpt från Limmo-design.

Havet ryter oförtrutet.
Den hårda vinden från nordost fyller viken med tång. Det ser inte så vackert ut men jag gläds åt att det fortfarande finns tång som kan blåsa in i viken.
Morris tycker att hans matte ska sitta stilla och ta det lugnt.
Han markerar tydligt men inte så det gör ont.
Jag lyder för säkerhets skull.
Just nu är hösten för blåsig och för kall men det finns fina sidor av den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar