27 dec. 2014

Vintrigt

Maken och jag gick en halvmil i de vintriga omgivningarna på eftermiddagen.
Vägen ut till oss är smal och för tillfället ganska hal.
Det finns många badplatser i närheten och de är vackert vita, tysta och övergivna. Lite magiskt hemlighetsfulla skulle jag säga.
 Det är så vackert nu. 

De vintriga restgarnsvantarna fick grå tummar. Jag gillar dem men de passar inte mina händer utan är till mindre händer än mina.
De är stickade i Peer Gynt och lite Onion nettles på stickor 3,25 mm. Rejäla muddar så det inte ska bli kallt mellan vante och jacka.
Varma och sköna.
Dagens ruta är ledighetsglad för idag är första dagen på länge utan några som helst måsten. Precis vad jag behövde!

Den här gången är det nyfikne Morris som fotobombar. Nyfikna katter!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga vinter bilder !! Sen är det underbart med katter som är överallt samtidigt :)
    Må så gott

    SvaraRadera