29 juni 2014

Tomhet på nåt sätt

Någon intervallträning har det inte varit tal om i dag. I stället har jag brottats med alla saker som ännu inte hittat till sin rätta plats i huset vid havet. Ett tag kändes det som om vi aldrig kommer att få ordning men just nu känns det hoppfullt. Det står fortfarande några lådor med grejer kvar men nu vet jag vad som finns var och ytterligare grejer ska slängas eller skänkas. Att flytta är verkligen ett maratonlopp, eller flera föresten. Vi har fortfarande möbler kvar i huset som ska säljas vilket gör att det är tomt på sina ställen i det här.
Det kommer att bli konstigt med möbler nu när jag vant mig vid ett luftigt vardagsrum...
Ute har det varit dimma, gråväder och regn men en stund sprack molntäcket upp och jag gick en sväng i trädgården. 
En näva kanske? 
Krolliljorna lyser upp där de står. 
Jag stickar halvvantar och gladde mig åt att vara klar med en.
Attans, det ska visst vara en liten tumme också!
Dagens ruta blev lite slö blågrå men dagen blev inte alls så slö som jag trodde. Jag hoppas inte min städiver straffar sig, för då får jag slöa desto mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar