7 sep. 2013

Runda roligheter

Denna vackra förmiddag valde jag att lämna solen för att åka rakt in i dimman.
Gränsen mellan sol och dimma gick precis vid busshållplatsen i Tomastorp. 
Stundtals låg dimman tung och tät. 
Framme i Vimmerby så lättade det en aning och efter ett tag sken solen även där - speciellt inne i Husqvarnabutiken där vi skulle ägna dagen åt att sy cirklar med Pfaffs cirkelmojäng. 
Ingrid hade förberett lite och även om jag inte gav mig på griskudden med en gång så måste jag ju sy en någongång. Baksidan har knorr!
Jag lekte lite och testade olika sömmar samt hela och delade cirklar. 

Finfina maskiner fyllde bordet.
Delade cirklar kan bli läckra mönster och jag fick idéer till massor av nya projekt. 
Runda applikationer går också bra att göra med cirkelverktyget. 
Japp, energi och idéförråden är påfyllda. Nu fattas bara tid och ork men det kommer fast just nu går det runt, runt...

1 kommentar: