12 aug. 2011

Anettes ofullbordade

Det börjar bli många nu. Quiltarna som är i toppform - alltså de som bara väntar på att få vadd och baksida.
De hänger bra där de hänger just nu, och jag klappar lite på dem när jag går förbi.
Härliga känslor att se sina pågående arbeten.
Utmaningstygerna från Ingrid har blivit en färdig topp.
 Jag tänker mig en stor blomquiltning i de vita fälten och något enkelt i de mönstrade.
På några ställen ser det ut som jag sytt fel, men det är där väldigt ljusa tyger hamnat kant i kant med det vita. Inte helt bra, så det får fixas med quiltningen. Så där kan det gå när man lägger alla mönstrade tyglappar i en kasse och tar upp vilken som helst utan att titta så den passar in. Är det scrappy så är det, och det är roligt att sy på det sättet.
Jag undrar hur det går för mina utmaningskompisar.
Ingrids egen kan man skymta här men det finns några till på gång...
Förövrigt är jag ledig idag! :o)

2 kommentarer:

  1. Jag som har sett toppen vet att den ser ut som en vacker sommaräng, nej mer åt skir vårgrönska. Det ska bli roligt att se den färdig hälsar vännen från södern.

    SvaraRadera