11 juli 2011

Ovansiljans quiltförenings utställning

Ovansiljans quiltförening ordnar en jättefin utställning i Mora just nu. Utställningen pågår fram till 16 juli, och den är väl värd ett besök!
Vi var där i lördags och njöt av alla fina arbeten.
Först - en detalj från en kattquilt gjord av Susanne Öhlin. 
En jättefin rosquilt sydd av Hanne Carlsen, Danmark.
Louise Rosén har sytt ett överkast med spetsdukar. Jätteläckert! 
En fin variant av log cabin med stjärneffekt där jag tyvärr inte fick med sömmerskans namn.
De danska tjejerna hade underbart färgglada saker med på utställningen. Den här väggen kunde jag titta på länge - och le åt allt det glada. 
Ännu en fin quilt av Susanne Öhlin. Titta lite extra på nedre högra hörnet! 
Men min favorit var ändå den här quilten, sydd av danska Sussan Skou-Pedersen.
Färgglatt, massor av finesser, mycket frihandsquiltning och ett passande namn: Tandhjul.

Och till min glädje hittade jag en väska sydd efter ett av mina mönster av Eva Arthursson. Jättekul! :o)
Har ni vägarna förbi Mora - besök utställningen!

2 kommentarer:

  1. Fin utställning, och fin väska!!
    Kram, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Snygga bilder på fina arbeten! Väskan har jag också sytt, hade ingen aning om att du gjort mönstret. Kul! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera