1 aug. 2010

Det är ettan man minns

För många, många år sedan när jag för första gången satte min fot i en "riktig" lapptäcksaffär så blev jag alldeles chockad. Så många vackra tyger, så många underbara klappvänliga tyger som bara skrek att de ville hem till mig! Jag köpte några småbitar, som man ofta gör när man köper quilttyger, men ett tyg kunde jag inte slita ögonen ifrån utan köpte en hel meter av! Det låter lite fånigt nu, men tyget kostade nästan 200 kr metern, och det var ett stort beslut att köpa så mycket som en hel meter.
Det där tyget har legat i hyllan i alla år. Då och då har jag fått ögonen på det, men det har aldrig passat till något av mina projekt - förrän nu.
Nu har det blivit en alldeles perfekt bård till min Boxy stars-quilt!

Inte minns jag mitt andra stora tygköp, inte heller det tredje. Inte ens det senaste...

Nu pryder mitt fina första tyg sin plats och jag blir glad bara jag tänker på det!
För övrigt så håller jag på med ett vansinnesprojekt.
En triljon små, små pärlor ska stickas in i senaste sjalen.

Kanske syns en av de första?
Ni vet - det är den första man minns...
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar