30 dec. 2020

Waikerie och pepparkakshästar

 För ett tag sedan sydde jag en skjorta. Den är bland det mest välarbetare jag gjort, mönstret är superbra och har en tydlig och fin beskrivning; Waikerie shirt  från Muna and Broad.

Tyget är ljuvlig babycord, köpt från På Skrå.

Det är bara ett problem, jag trivs inte i den. Den är både för stor och för liten på en och samma gång. Det var min avsikt att sy en kort skjorta, jag testade att göra ett par midjekorta plagg i höstas, men jag är  inte bekväm i det, och jag är inte särskilt förtjust i nedhasade axelsömmar. Typiskt nog gick det inte att köpa till mer tyg från samma ställe eftersom det var slut men jag scannade marknaden och hittade ett väldigt snarlikt tyg så kanske, kanske syr jag om skjortan till en klänning.

Eller så testar jag att använda skjortan som den är ett tag till.

Några kuddfodral till kökssoffan var enklare att svänga ihop.

Vem behöver inte pepparkakshästar liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar