29 juni 2020

När det inte blev som de skulle

Den här veckan skulle jag varit iväg på roligheter, sånt som planerades redan förra sommaren, men så blev det förstås inte. En pandemi kom i vägen. 
I stället för att deppa för det som inte blev njuter jag av en ljuvlig kväll, för ovanlighetens skull myggfri. Dock inte kattfri, vilket är precis som jag vill ha det. 
Självklart ville både Morris och Luna vara med när jag njöt av kvällen. 
Eftermiddagen ägnade jag åt att sy handsömmen på avslutningskanten på täcket jag påbörjade för ett år sedan.
Kanske ska jag quilta något mer på det, har inte bestämt mig än. 
Aktuell sockstickning är Twisted stitch Argyle socks, ett nytt gratismönster på Knitty.com. De blir riktigt fina.
Lika fina som blommorna och havet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar