19 apr. 2020

Den tunga filten

Sedan 1 februari har min stora virkade filt varit färdig men först nu hamnade den på bild.
Den gör sig fint på bild tycker jag.
Mönstret är Dune blanket, ett gratismönster från Attic 24.
2091 gram, virkad av restgarner och udda nystan i vitt, rosa och grått. Den gjorde en rejäl minskning i mitt garnförråd, det känns fint.
Ser ni segelbåten där bakom filten? Det är årets första segelbåtsbesök i viken. Tänk att någon är ute seglar nu, säkert både mygg- och virusfritt.
Filten är härligt tung, det är skönt att dra den över sig när man vilar. 
 Det var tungt på slutet när jag virkade bården men nu när det gått en tid är jag lite inne på att påbörja en ny filt. Man kan aldrig göra för många filtar, eller hur?
Det har varit en härlig dag idag, skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar