3 feb. 2020

Vårgrönt och babyblått

Påskliljor är på gång i vår rabatt. Jag hoppas de klarar sig om, eller kanske när, det kommer rejäl kyla och snö.
Nog blir man glad av sol och vårgrönska, särskilt en måndag i februari.

Snart kommer en ny liten människa till världen och jag har förstås fixat och grejat.
Ett babynest, eller bäbisnäste som jag brukar kalla dem, har jag sytt.
Perfekt att sova i och
 självklart ska den lille också få ett eget täcke. 
Lapptäcke i blått och beige på ena sidan
och mjukaste Minky på den andra. 
Jag kunde inte låta bli att sticka en pytteliten kofta i ljusblått som matchar täcke och näste. 
Mönstret heter Lille Noor och är gjort av Lene Holme Samsöe och finns i häftet Babystrik på pinde 3, häfte 3. 
Mjuk merion, Sandnes Babylanett, och fina knappar från Tant Kofta. 
Gulligt till tusen.

2 kommentarer:

  1. Jättefina saker! Längtar till mina syskonbarn börjar yngla av sig och jag kan göra söta babygrejor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är verkligen roligt att göra småsaker!

      Radera