25 aug. 2019

Tursamt

Vilken helg det blev! När det är osäkert ända in i det sista om man ska orka göra det man önskat och tänkt, då blir det man faktiskt gör något extra värdefullt och igår var en dag som jag med glädje stoppar in i minnesbanken. 
En kort promenad från hotellet där maken och jag övernattat pågick Sy- och hantverksfestivalen, och vilken festival det var! 
Mycket folk, massor att se, många vänner att krama om, åh så roligt att träffa er!, och roliga och härliga möten med några av er som läser den här bloggen! Jätteroligt att ni kom fram och sa hej, det värmde och gjorde mig både paff och glad!
På vissa ställen var det riktigt svårt att komma fram men 
det är ju en del av tjusningen. Många tillbringar flera timmar på mässan och då hinner man nog se det mesta, jag var bara där drygt en timme och missade flera montrar helt tyvärr men jag är ändå glad att jag såg en del.
Jag hade gärna stannat längre och pratat mer med dem jag bara svischade förbi. Nästa gång! 💗
En prickig symaskinsdröm, visst står det Anette på den?! 
Mina inköp var relativt planerade,
underbart garn från Manduzana och Tant Kofta, finfina örhängen och stickmarkörer från Fröken Fyrkant och, förmodligen inte helt otippat, turkost trikåtyg med prickar från Zicca. Jag hade planerat att köpa ett särskilt mönster hos Tant Kofta och trodde att jag gjort det men i villervallan och stressen så kom jag därifrån med två andra mönster men inte just det jag hade tänkt. Bara en missad grej på inköpslistan är ju ändå ganska bra när man ska handla. 😊
Jag gillar sy- och hantverksfestivalen i Göteborg! Mycket! 
Maken och jag hann strosa runt lite på eftermiddagen innan 
det var dags för kvällens stora begivenhet, Harry Potter in concert på Scandinavium.
Sisådär 4500 Harry Potter-nördar och några mugglare fick njuta av 
John Williams fantastiska filmmusik framför live av Göteborgs symfoniker.  
Jag säger bara WOW!
Vilken häftig upplevelse att se Harry Potter och hemligheternas kammare på storbildsskärm och dessutom se, och liksom känna, hela symfoniorkestern briljera i nästan tre timmar och utöver det dela upplevelsen med flera tusen HP-fans som applåderade och levde med i filmen och musiken.
Häftigt, häftigt, häftigt.
Att jag knappt orkat röra mig idag och att jag kommer att få betala för upplevelserna i flera dagar framåt, det accepterar jag glatt. Livet upplevs ju bäst när det pågår, eller hur?

Hur det gick med nya bilstickningen undrar du kanske.
Tack, bra. Jag hann en hel del eftersom kära maken körde både tur och retur. Tur för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar