30 mars 2019

Fimmvörðurháls

Igår, när jag hade med stativ och kamera ut i solen och blåsten passade jag på att ta bilder på fler koftor.
Det här är Fimmvörðurháls, design Hélène Magnússon. Jag har modifierat väldigt mycket för att få ett plagg som passar mig och min stil men oket är från mönstret. Det var det jag föll för från början.
Koftan är stickad i Lett-lopi och den sticks. Gillar man inte ullgarn som sticks så är det här garnet inte att rekommendera, men den är fantastiskt varm och mysig att ha på sig när det är kallt. 
Stora pärlemorknappar passade bra till tyckte jag. 
Tre olika blågröna färger i oket och färgen Black sheep till resten. I mönstret är det att spetsmönster i halsringningen, det ersatte jag med en rullkant. 
Snart kommer den funka bra i stället för jacka
och i vintras var den jätteskön när det var som kallast. Ull är bästa grejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar