22 sep. 2018

Så där ja!

 Dagens stora projekt har varit att beskära och bära in alla pelargoner och andra växter som vi vill försöka övervintra. Uterummet har fått en liten makeover för att allt ska få plats.
En trälåda till hade varit perfekt, jag hoppas vi kan få tag i en till någonstans. 
Jag har lagt alla andra pågående projekt åt sidan och jobbar bara med Helmsdale-koftan just nu. 
Det lila garnet som var tänkt till koftan har jag känt mig tveksam till hela tiden, färgen är för stark mot det blekblå och vita och även om det ser okej ut på bild så är kontrasten för skarp för att jag ska bli nöjd. Jag har en plan B och det kommer bli bättre och framför allt kommer jag bli nöjd.
När jag är klar med den här presentstickningen ska jag unna mig egostickning, i gråsa. Garnet bränner nästan i sin påse så jag måste skynda mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar