13 mars 2017

Kanske en vinnare

Jag fortsätter experimentera med projektpåsar av olika slag och nu har jag gjort en variant där blixtlåset viks utåt så att garn och trådar inte fastnar när man handarbetar och har garnet kvar i påsen.
Ett par gamla jeans och en bit hexagoner som jag sydde för länge sedan och som aldrig blev något då fick bli en testpilot för min senaste idé. 
När blixtlåset är stängt syns det nästan inte alls och 
när man stickar eller virkar fälls blixtlåset utåt. Det blev en ganska bra testpilot, nu ska jag använda den ett tag för att se om den uppfyller mina önskemål. Kanske kan det här vara ett vinnande koncept.

Ute är våren på väg. 
En solig men kylslagen promenad runt ön blev det. 
Nu har det börjat på riktigt. 
Allt det där fina.

1 kommentar:

  1. Fin! Verkar vara en bra idé! Hoppas det kommer fungera! kram Katarina

    SvaraRadera