15 maj 2016

Prickigt barntäcke

Det regnar! För en gångs skull tycker jag att det är det bästa tänkbara vädret. Naturen behöver varenda droppe!
Inte bästa vädret att ta några bilder på Loppakoftan men den har varit på nästan hela helgen. Det var extra roligt att ha den på när vi var i Granhammar igår eftersom garnet kommer från gårdens får och färgen som jag färgat med säljs där.

I fredags lämnade jag över ett litet barntäcke till en kär vän som nyligen blivit farmor till en söt liten kille. Hon, liksom jag, gillar prickar.
Prickiga tyger i många blå och gröna nyanser från serien Dottie, Moda Fabrics.
Det är fint att blanda stora och små prickar tycker jag.
Täcket har två lager fluffig och mjuk polyestervadd, allt annat är bomull. 


Baksidestyget är batikfärgat och går i samma färgskala. 
Jag har många prickiga tyger kvar och funderar redan på vad jag ska göra av de fina tygerna.
Men ikväll njuter vi av regnet.  
Både jag och äppelträdet.

3 kommentarer:

  1. Som vanligt visar du vackra skapelser i underbara färger och mönster!
    Den där koftan vill jag ha! I exakt samma färger😉😀!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Åh,vilket fint prickigt täcke! Du är så säker i att sätta ihop färger och mönster.
    Lena i Östersund

    SvaraRadera