3 okt. 2014

Magic

Den här dagen har jag haft flyt. Jättebra flyt. Hur skönt är inte det!
Jag jobbar envist med att sticka klart ett av mina pågående projekt innan jag lägger upp till ett nytt men nu kliar det i fingrarna. Tänk en sjal av det här som går från turkos till limegrönt...
...eller det här som går från turkos till grått. 
Vilken tur att jag inte har det perfekta sjalmönstret på lut till just det här garnet för då skulle jag nog lägga upp med en gång. Garnet är Jawoll magic 6-ply och färgerna är så otroligt fina. 

Luna hade också flyt idag. Hon fångade en näbbmus, bar in den och gömde den i en diabildslåda för att kunna leka med den lite då och då, antar jag. Fiffig katt.
Hennes flyt tog slut när jag upptäckte hennes skatt och bar ut den, utan att hon fick följa med och kolla var jag la den. Hon var allt bra nära att antingen öppna altandörren eller låsa mig ute. Det hade ju varit något kul att berätta för andra, - jag blev utlåst av katten! Men jag hade ju flyt. :-)




2 kommentarer:

  1. Hon är fiffig, den där Luna, haha. ;-)

    Här hittar vi "presenter" på trappen så gott som varje morgon. Jättesnällt. Hm... :-)

    SvaraRadera