19 okt. 2014

Från grått till gott

Ute ser det ut som en helt vanlig höst. Det är grått och det regnar men något konstig är det när det är 16 grader varmt ute samtidigt. Hm.
Vi gav oss i alla fall ut i det varma höstvädret och åkte söderut. Vädret var inte bättre där än hemma men vi bjöds på smarrig tårta 
eftersom en systerdotter fyller 16 i veckan som kommer. Helt klart värt att ge sig ut i regnet för!

Den tredje quilttoppen jag plockade fram igår är nu nålad med vadd och baksida. 
Perfekt, för nu har jag tre stora quiltar att quilta. Jag tror jag satsar på raka quiltsömmar på alla tre för min högeraxel klarar nog inte av någon frihandsquiltning än på ett tag.
Dagens ruta är lite höststillsam.
Höststillsam är Minerva också. 
I alla fall lite då och då. 
Och nu är den här helgen snart slut. Gaaah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar