20 sep. 2014

Favoritdag

Jag hade på känn att den här dagen skulle bli blå men jag hade inte en aning om att den skulle bli blå på det sköna sätt den blev.
Luna fotobombade dagens ruta. Sötkisse!
Blå var det alltså. Eftersom det är en alldeles underbar sensommardag och vi fortfarande har båten i, så tog vi en tur. 
När det är så här stilla och tyst och allt man hör är båtmotorn och lite skvalp, ja då är det fantastiskt på alla sätt. Omgiven av vackraste blå.
Gässens kontrakt har tydligen gått ut för idag flyttade tusentals söderut. De vinkade till oss allesammans.
Maken ville undersöka om han kom ihåg var grunden är. Det gjorde han för vi tog oss fram utan närkontakt med sten eller botten.
När vi kom i land tog vi några bilder på Brock, koftan som jag nästan stickat två gånger.
Den blev kalasbra! 
Garnet är Duo från Sandnes garn, 50% ull och 50% bomull. Stickor 3,75 mm. 
Längs ärmkanter, halsringning och framkanter är den en liten I-cord. Till den använde jag stickor 2,5 mm. 
Tre knappar där mönstret möts.
 Mönstret finns från barn till fullvuxna. Jag har modifierat kroppen efter mina mått och tagit in den lite i midjan i stället för att göra den lite A-formad. 
Den har helt klart favoritkofte-potential!

5 kommentarer:

  1. Så fin kofta! Jag stickar min Marius i det garnet - det är verkligen underbart att sticka med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Garnet växer lite när man tvättar men det kanske du vet?

      Radera
  2. Snygg kofta! Sen gillar jag tyget i din klänning!!! hemsydd eller??
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Klänningen köpte jag på Gudrun Sjödén för flera år sedan. Jag gillar också det tyget :)

      Radera