24 aug. 2013

Pusselbitar

Tankarna snurrar kring hänsynsfullhet, ödmjukhet och omtanke om andra - och frånvaron av detta hos en del människor. Var och en är centrum i sin egen värld, ja visst, men får det vara så till priset av att andra mår dåligt? Å andra sidan är total självuppoffring och självutplåning verkligen inget att stå efter. Svåra tankar att pussla ihop. Frågan är om det blir något vettigt mönster av dem...
Tänka och sticka lite är allt jag gjort idag. Bra det för jag hade inte orkat så mycket annat.  
Tredje delen i Kamilla Svanlunds First fall mystery (som finns både på svenska och engelska) med ett parti superfint mönster.  
En omgång Icord ingick också men jag blev inte nöjd med min. Jag tycker att den blev för lös och för tjock. Måste kanske repa upp och göra om den fast lite beror det ju på fortsättningen och den vet vi ingenting om förrän nästa fredag. Oliiidligt spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar