6 maj 2013

Kvitter och snuttar

Det är ett väldigt kvittrande i vår trädgård och fortfarande full trafik till de sista resterna i fågelborden. Många olika sorters småfåglar, både oansenliga och färggranna hälsar på hos oss. Idag lyckades jag få en bild den här granna krabaten när han var på besök. Hackspettar är fina.
Steglitsarna, som också har så vackra färger, ville inte visa sig när jag hade kameran framme tyvärr.
När jag sitter alldeles stilla på min bänk så glömmer fåglarna bort mig efter ett tag, eller så anser de att jag inte är ett hot i alla fall, och det är lite häftigt när de svischar förbi strax ovanför mitt huvud.

Jag stickar vidare med bara restgarner och har nu stickat in sex nystan av garnsnuttar i en sjal.
Minst ett nystan till kommer gå åt till en bård, kanske mer.
Det känns bra att sticka upp alla lyxiga små rester och kanske blir det bra, kanske blir det bara en varm och skön sjal.


1 kommentar:

  1. Mysigt med fåglar på så nära håll. Vi har oxå en (eller kanske två) hackspettar här som gärna besöker trädet utanför köksfönstret.
    Tror att sjalen kommer att bli jättefin när den är klar!
    Hälsningar, Sofia

    SvaraRadera