28 apr. 2013

Triss i klänningar

Ingrid på Husqvarnabutiken i Vimmerby ordnade klädsömnadshelg i bygdegården i Frödinge den här helgen och det har sytts massor av fina plagg. En del deltagare gick ut hårt i fredagskväll och körde symaskinerna för högtryck, sen ökade de takten! Jag koncentrerade mig på att sy i trikå och med mig hem har jag tre trikåklänningar.
Först ut var en prickig klänning (Onionmönster 2035) med elastisk spets i midjan. Volangfållar är ärmar och nederkant och en vit kontrastkant i halsringningen. 
Från samma grundmönster blev det sedan en enfärgad grå klänning med detaljer av gamla skjortknappar.
En ärmlös klänning med stor krage (Kwik sew-mönster 3710) blev färdig strax innan jag åkte hem. Jag tror att det här blir en sommarfavorit. 
Gamla knappar är bra till mycket!
Vi har haft gott om plats under helgen men det gick åt med tanke på alla prylar vi hade med oss.
På väggen i bygdegården hänger en enorm broderad tavla. Den är fin men korna är lite läskiga. Riktigt läskiga tyckte en del som kände sig iakttagna.
Naturligtvis har vi ätit gott!  
 Godast - och finast var i alla fall tårtan som 18-årige Jacob bakat! 
Det var nästan synd att äta upp den med alla sina fina detaljer.
Klädsömnadshelgen är slut och det är jag också.
Så jätteroligt det varit!



3 kommentarer:

  1. WOW!!!!!!

    Supersnygga klänningar och vilken tårta.

    Du måste vara jättenöjd efter denna helg.

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Visst har vi haft det bra. Det är en ynnest att få dela så mycket roligt som vi haft! OCH kossorna var galna... muuuuu på dig !
    Min favorit av dina klänningar är den gröna! den satt som en smäck !

    SvaraRadera
  3. Åh den tårtan skulle man ha. Fina klänningar och härligt med syträff.

    SvaraRadera