14 apr. 2013

Kursprojekt klart

Det sista på mitt kursprojekt från gårdagen sydde jag klart idag så nu har jag en riktigt romantisk kasse i min ägo. Nästan allt är sytt på Pfaff Coverlocken, men några sömmar på vanlig maskin fick det lov att bli.
Kassen har hällor i ovankanten och satinband för att kunna dra ihop den om man vill ha den mera stängd.
Pressarfötter som använts är för volang, för spets, för banddekoration, för hällor och för passpoaler. 
Hällorna ihopdragna. 
Kassen är fodrad och har två fickor på insidan. 

I båda sidsömmarna är passpoaler insydda och på ena sidan finns ett flätat dekorerat band. 
Och för att matcha min nya kasse så blommar nu scillan! 
Nu är det vår!

2 kommentarer:

  1. Det var en ljuvlig väska med många fina detaljer!
    Ja, våren är här--hurra!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Den typen av väska som Du visar oss här har jag inte sett tidigare. Den ser romantisk ut på något vis. Och många roliga detaljer är det på väskan, tycker jag. Det är ju kul att ha en ny väska att hänga över axeln.

    Dollandesign

    SvaraRadera