12 juni 2011

Söndagsutflykt till Berga

Min vän M ringde i morse och ville ta med mig ut på ett litet äventyr, och jag var inte det minsta äventyrslysten men följde med i alla fall - och tänk så bra det kan bli!
Vi har varit på 3 århundraden i Berga och fikat.
Vilket härligt café!
Jättegott fika, och vi satt faktiskt inne, trots solsken, bara för att det var så mysig miljö.
Ljust och fint, gammalt och vackert. Kitschigt och kul. 
Det blev en läcker bulle och äppelpaj för min del på udda porslin.
I huset intill finns antikviteter och lite av varje. Jag hittade en knappkarta, Made in England, som jag inte kunde motstå.
Och caféägarens skor var jag tvungen att föreviga. De var inte till salu ;o)
Nu hämtar jag mig efter äventyret med en stickning i solstolen. Det är ett blandgarn, 50% ull och 50% bomull, från Rowans Amy Butler serie som blir en skojig sjal Different lines av Vera Väälimäki. Jag gillar den udda formen!
Hallon- och citronsorbet tänker jag på.
Mums fillibabba! Och Tack snälla M för det lilla äventyret och allt annat du gjort för mig!
***Anette L***

7 kommentarer:

  1. Härligt med ett litet äventyr, mysigt fik ni var till :-)

    SvaraRadera
  2. Bergafiket är toppen. Jag brukar också sitta inne för att vara i den härliga miljön.
    Vilken kul sjal, med en helt egen form och läckra färger.
    Kram
    Ingbritt K

    SvaraRadera
  3. Sjalen är super!!! Snyggt med strikt design ibland!

    Fiket verkar trevligt, nåt jag får lägga på minnet inför sommarens utflykter

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag ni har haft, mysigt med sådana smultronställen.

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt fik! Ni verkar ha haft en härlig dag! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart ställe! Jag älskar sådana kafféer med vacker miljö och hembakat bröd. Så synd att det låg så långt bort, men någon gång kanske, kanske.

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig dag du haft. Det finns några sådana udda caféer på Österlen och de är så kul att komma till.
    Jag har tittat på sjalen och den ser ut att bli jättehärlig med det garnet och randningen men jag förstår inte hur du ska ha den på dig. Det ger sig kanske när du visar den färdig. :)
    Kram

    SvaraRadera