27 dec. 2010

Varsågod - Lite mellandagspyssel

Jag tror att sonens förkylningsbaciller letar en ny värd - hos mig... men jag har inte för avsikt att låta dem slå sig ner här!
Så - Kära (nåja...) baciller, vill ni vara så vänliga att sluta killa mig i halsen och få ögonen att rinna! Tack!
***
Jag letar efter min sylust, och ett sätt att hitta den brukar vara att helt enkelt sätta igång med ett litet projekt och sy upp några restbitar som av någon anledning alltid ligger på sybordet och skräpar.
Sagt och gjort!
Jag har sytt en liten necessär av resterna från senaste täcket.

Jag tror att första användningsområdet för den här blir att ta hand om garn och strumpstickor 

Lagom stor och lätt att hänga på en stolsrygg eller ett handtag. 
Den är lagom lång för en tandborste och en tandkrämstub också för den delen.
Vill du också sy en? Jag bjuder på mönstret!
Det finns i mappen med gratis mönster här till höger.
Håll till godo!
Jag försöker alltid kontrollera mina mönster, men skulle du hitta något som inte stämmer, eller är otydligt, så meddela mig gärna.

***Anette L***

1 kommentar:

  1. tack för mönstret anette, himla enkel att sy och snygg blev den...

    SvaraRadera