15 dec. 2010

Iskallt läge

Ibland är man allt lite kylig, vare sig man vill eller inte.

Jag har upptäckt att det är en speciell skillnad på storstan och landet.
I storstan kan jag se att solen skiner, men den når inte ner till mig där jag går på trottoaren. Solen stannar uppe på hustaken, och det spelar ingen roll på vilken sida av gatan jag går för solen kommer aldrig dit ner.
Hemma, i lilla stan där jag bor, kan jag välja - skuggan eller solsidan.
Och i solen vill jag vara!

Har man inget annat för sig än att fundera på var solen är, så kan man ju lägga tiden på att sticka lite...
Kanske en mössa och handledsvärmare i Manos Silk blend.

De behövs när man går i skuggan och längtar efter sol.
Mössan är stickad i dubbelt garn och handledsvärmarna i enkelt.
Hade de inte varit så sköna så kanske de hade blivit julklappar...
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar