12 maj 2010

Dubbelt upp

När saker och ting är riktigt roliga att göra, och resultatet dessutom blir bra är det lätt att göra en till, och kanske ytterligare en...
Som den enformiga, fantastilösa lilla varelse jag är så har jag gjort en sån HÄR till.
Från den här högen...

...växte den här fjärilen ut!

Garnet är tunnare den här gången, och stickorna likaså (3 mm). Nästan exakt 100 gram gick åt. Sjalen blev lite mindre än den förra förstås, men jag tror den blir toppen till vår/sommarjackan. - Dvs OM man behöver ta fram en tunnare jacka någongång... Brrrr...

Garnet är Schoppel Wolles Zauberball i färgen Blå ombre. Jag köpte mitt garn HÄR. En jättetrevlig butik med snabb service!
Snart är Harunisjalen torr, och då ska den provas, och kanske tar jag några bilder till. 
Trevlig Flygarhelg - med eller utan vingar!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar