16 apr. 2010

Varsågod - Nytt mönster till dig!

På Wikipedia kan man läsa:
Förkylning är den vardagliga, sammanfattande benämningen på infektioner som drabbar de övre luftvägarna och näsans slemhålor. Akut viral nasopharyngit är det vetenskapliga namnet. Förkylning orsakas vanligen av rhinoviruset.
Vanliga symptom är öm hals, rinnig näsa, täppt näsa, nysningar och hosta. Ytterligare symptom kan vara ögoninflammation, muskelsmärta, trötthet, huvudvärk, muskelsvaghet och minskad aptit. Feber och utmattning är vanliga vid influensa. 
Japp, nu vet ni hur jag haft det den senaste veckan! 
Tyck inte synd om mig - det är jag så bra på själv 
MEN för att göra livet lite roligare så tänker jag bjuda lite på det jag kan - som en enkel hyllning till alla underbara givmilda människor det finns runt om i världen. Tack alla ni, som gör vårt liv lite roligare och gladare!

Jag bjuder på mönster till dessa små söta kramgoa kuddar.
Hoppas ni gillar dem!
De är mycket lämpliga som övningsobjekt om man vill öva upp sina färdigheter i frihandsquiltning.

Inspirationen fick jag i somras, när vi var i Birmingham på The Festival of Quilts. Det satt en kvinna i Berninas monter och visade hur deras frihandsquiltningsfot fungerade. Läckert - men synd att bara öva och inte göra något av det, eller hur?

Mönstret till kuddarna finns i listen till höger.
Syr du någon eller några - Skicka gärna en bild!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar