29 apr. 2010

Tysta tankar

Det är inte ofta som jag håller tyst, men nu har jag tappat rösten, eller åtminstone tappat orken för att få fram ljud.
Hurra! Man behöver ju inte prata hela tiden...
Under tiden som man är tyst kan man fundera lite. Jag funderar till exempel på att vissa människor hoppar över en del åldrar. Visst finns det människor som blir gamla tidigt? Och andra som är unga länge, och liksom hoppar över 10-20 år? Både till utseende och sätt. Och både utseendet och sättet hänger ihop - jag menar, uppträder en 60-åring som en 35-åring så ser han/hon också yngre ut.
Hur går det till?
Och så funderar jag på varför jag är så fascinerad av kalksten.
Och vitsippor.

Och stickade sjalar.
I löööv Haruni-sjalen som jag stickat i Araucania Ranco.




Jag funderar vidare...
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar