7 mars 2009

Snögubbar tycker om varm choklad

Här har det regnat sen igår. Det betyder att det inte är särskilt mycket snö kvar. Fåglarna kvittrade så härligt när jag var ute och hämtade tidningen i morse, och jag mår bättre 
Jag har ju tidigare visat ett par bilder på ett pågående projekt med snögubbstyger. Ibland är det så att tygerna själva talar om för mig vad de vill bli, och så var det den här gången. De nästan vrålade att de ville bli en väska, man jag hade ingen lust att sy en väska så jag höll emot så länge jag kunde. Men tygerna vann. Och jag inser att de hade rätt  De blev bra som väska! Inte vilken väska som helst, utan en som är till för vinterfika! Det finns en särskild plats för termosen med varm choklad och gott om plats för goda äggmackor och annat mums.
Så, vad tycks?





Jag har inte berättat det för väskan än, men jag tror att det passar bra att ha en stickning i den också... 
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar