24 okt. 2008

Fungly med de värsta

Fungly = Fun + ugly =Sant! :o)
Jag har tidigare skrivit här i bloggen om utmaningen att sy just Fungly, och nu tänkte jag sätta igång! Idén kommer från Tonya och Bonnie - se här!
Jag tänkte att ni ska få följa med på min Fungly-resa, och den börjar med det här:

En fullproppad låda med tyger som inte passar till någonting. Frågan är - vem har designat såna tyger?!

Uhhhh. Tyger med amerikanska flaggor har jag i flera varianter, och jag behöver dem inte! Det rutiga tyget som syns på bilden är av en läskig kvalitet med invävda guldtrådar och både senapsgult, julgrönt och blågrönt i samma tyg - urk. Det bruna ser hyggligt ut på bild, men jag lovar, det är hemskt i sina riktiga färger! Jag vill inte ens skriva vad det liknar...
Först och främst ska jag välja ett mönster! Jag vill inte sy blockhusrutor, för det tröttnar jag på så fort. Någon som har några idéer? Som ni ser så har jag tyger till flera Fungly-quiltar, så alla tips mottages tacksamt 

Jag måste skicka med ett par sneakpeeks från A5bytet också...

Ha det så bra i helgen!
***Anette L*** 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar