20 juli 2008

En svår utmaning

I vintras så utmanade Kikki mig och Anette E med två charmpacks från Moda. Vi skulle sy något av Charm packsen Sunshine av April Cornell.


För mig blev det här verkligen en utmaning! För vad syr man av så bleka tyger i så begränsade färger?! Nästan alla tygerna har samma valör, och det är supersvårt att få någon som helst kontrast mellan dem. I utmaningen ingick att vi endast fick lägga till ett enda tyg....
Efter mycket funderade så blev mina två charm packs i alla fall en duk!

Det ÄR rutor av gula, gröna och blå tyger, men det syns knappt...

Packen med vävda tyger var en än tuffare utmaning än den mönstrade eftersom alla randiga och rutiga tyger mer eller mindre var skevt skurna - och det blir så fult om man försöker få det att se rakt ut om det inte är det, alltså skar jag ner alla randiga och rutiga och sydde ihop dem på snedden. Det är jag nöjd med :o)

Och vad är väl en duk utan lite quiltning?

Jag nyttjade den lilla kvällssol vi hade i går till att fota baksidan av duken, där quiltningen syns bäst.

Tack snälla rara Kikki för en riktigt tuff utmaning! Roligt har det varit! Nu väntar jag på ditt och Anette Es resultat!!! Kom igen tjejer!
Och jag - jag ska vila handen efter kantsömnaden ;o)
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar