8 jan. 2018

Fram med mikroskopet!

Måndag och vardag och jag är fulladdad för en period av lust, skapande och förändring! Livet är fullt av förändringar, massor av små och då och då några större. Jag satsar på små förändringar, det tycker jag är lagom för mig. Större förändringar är alldeles för ansträngande och jag vill att min energi ska räcka till för sådant som jag gillar och vill göra. Stora förändringar kan ju göra en människa helt matt och det har jag varit så det räcker, så det ska jag försöka undvika så mycket jag kan. 
Jag jobbar på att lägga märke till små förändringar, små förändringar i mig själv och små förändringar runt omkring. Det är så många som missar allt det lilla, det som kan vara det finaste och det viktigaste av allt, i vårt stressade samhällsklimat och jag känner att jag rusat genom flera år, både då jag haft full fart framåt och då jag nästan stått stilla och förtvivlat letat efter de stora förändringarna, rusat så att jag kanske har missat en massa små viktigheter och underverk. 
Det låter säkert alldeles helknasig i någras öron men vi är ju olika och för mig känns det lilla som det stora just nu. Det kanske är fler, kanske du?, som också har lust att byta fokus en stund? 

Det var inte mycket kvar på mina karamellsockor så de gjorde jag klart efter jobbet idag och 
en halv vante blev en hel. 
Nu är det dax att plocka fram det inre mikroskopet och fundera lite på vilka små förändringar jag iakttagit idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar