22 mars 2013

Tid att passa

Det enda man kan vara säker på att det är väder varje dag. Vilket väder det är är däremot en helt annan sak.
Snöstorm har vi haft idag, i morgon hoppas jag att det blir något annat som till exempel sol och värme. 
Hoppas kan man ju alltid för inte är det särskilt roligt när det snöar så mycket att trafikinformationen uppmanar oss att inte ge oss ut på vägarna och man ändå måste för att man inte vill stanna på jobbet över helgen.
Dessutom hade jag en tid att passa - stickfikatid! 
Ägg och sillmacka, morotskaka och sockstickning. Inte det sämsta.
Lena hade med sin underbara dubbelstickade krage med gotländska rosor. 
Åh vad jag vill dubbelsticka igen! 
Underbar Lena!
Vi pratade dockor en stund. Johanna målar helt fantastiska dockansikten men jag köper färdiga dockor.  
Våra förmågor skiljer, men vi gillar dockor! 
Den här sötnosen finns i min samling, hon är en Blythe-docka, och turligt nog har hon vinterjacka och stövlar. Måste sticka henne en mössa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar