4 okt. 2012

Mystiska fall

Min ugnsplåtsskadade tå värker och idag har jag tagit max 50 steg. Linkande och haltande steg mellan säng, soffa och kök. Köket är farligt - glöm inte det! Fast skulle man gå och oroa sig för det farliga köket hela tiden så skulle livet bli ganska komplicerat. För tillfället räcker det med att akta sig för illasinnade och nedfallande plåtar. Har det hänt en gång så kan det ju hända igen!

Medan jag sitter med foten högt och aktar mig så har jag äntligen kommit till avmaskningsvarvet på Fylleryd-sjalen (gratismönster på Ravelry).
Irländska författare fångar mitt intresse för tillfället och vill du läsa feel good-böcker så tipsar jag om Marita Conlon-McKenna
Vill du däremot skratta och njuta av lite irländsk torftighet så föreslår jag Ian Sansoms böcker.
Jag har också Fallet med de försvunna böckerna som är före Mr Dixon försvinner, men den boken var mystiskt försvunnen när jag skulle ta bilden. Hm.

Förövrigt så är ljussäsongen inledd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar