6 sep. 2011

Sparklers

Länge har jag laddat för linneklänningar, och när jag i somras provade en ljuvlig klänning hos Karin Sömmare som jag tyvärr inte kunde ha, så föddes idén att göra en egen. Min liknar inte alls Karins vackra böljande klänningar, men inspirationen är hämtad därifrån och designen och mönster är mitt eget.
Halva framsidan är svart och halva gråbeige. Broderierna är från Husqvarnas kollektion Sparklers.
Ryggen är helt svart, med ett mindre broderi.
Den är som gjord för mig... ;o))
***
Jag är i bryderi - är det här tillräckligt grönt för att platsa som en grön quilt i regnbågsutmaningen?
Det är en Bali pop från Hoffmans och paketet heter Green Tea, men nu när jag öppnat det tycker jag att det är väldigt många blå och bruna tyger. Jag får fundera på det ett tag.

12 kommentarer:

  1. Snygg klänning, broderiet blev pricken över i.

    Kan du inte bara lägga till lite grönt i Balipopen om du tycker att det är för lite grönt, fast jag tycker att det är en hel del grönt.

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  2. Snygg klänning med fina broderiet. Eget mönster?

    Plocka bort allt som inte är grönt. Det kan ju användas till en av de andra färgerna eller något helt annat.

    SvaraRadera
  3. Men hur har du hunnit mänska?! Den blev riktigt, riktigt fin och du klär superbra i den sötis! Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg klänning!! Passar dig perfekt. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  5. Låt remsorna vara framme ett tag och titta på tygstyckena då och då. Du har säkert andra gröna tyger du kan komplettera med eller så får du väl ha en grön baksida. Förresten, det är ju du som har satt igång regnbågsquiltutmaningen så då är det ju du som bestämmer hur det ska vara. Kram :-) hälsar vännen från södern.

    SvaraRadera
  6. Klänningen är så fin på dig, jag gillar den. Den klänningen skulle nog Cruella DeVill också vilja ha, fast den inte är prickig ;o))))

    Jag gillar tygerna i Bali pop, med gröna kanter blir det en fin grön regnbågsquilt.

    SvaraRadera
  7. Wow vilken snygg klänning! Den klär dig verkligen! Jag tycker absolut att helhetsintrycket av tygerna är grönt även om det finns andra toner i. Kör på vetja! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  8. Snygg klänning,med snyggt broderi..

    SvaraRadera
  9. Viken snygg klänning du sytt.
    Karin Sömmare fanns alldeles i närheten av mig tidigare, men nu vet jag inte vart hon tagit vägen. Det var alltid kul att gå in och titta på hennes ideér.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  10. Klänningen är lika fin som förlagan (fast de inte ser likadana ut)

    Elisabeth - Hon har butik i Eskilstuna (öppnades på försommaren) och i Enköping (vet inte hur länge hon varit där). Jag tycker det är härligt att få en riktigt bra butik hit till smestan. Kram Kikki

    SvaraRadera
  11. Rackarns vilken snygg klänning!!
    Va duktig du är som har gjort ett eget mönster.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  12. Vilken snygg klänning!! Den passa dig jättebra! Kram Anneli

    SvaraRadera